Leírás
A tanulmány két fő fejezetből áll: az első a dísznövénytermesztés és -kereskedelem nemzetközi helyzetével, míg a második Magyarország dísznövényágazatával foglalkozik. Ez utóbbi fejezeten belül bemutatásra kerülnek a hazai dísznövényfogyasztás és külkereskedelem tendenciái, valamint a dísznövény-kereskedelem értékesítési csatornáinak (nagykereskedelem, nagybani piacok, virágboltok, áruházláncok, garden centerek, kertészeti árudák stb.) jellemzői. A fontosabb alágazatok (vágott virágok, cserepes növények, díszfaiskola, rózsatő, karácsonyfa, évelők, szárazvirágok) részletes elemzése mellett a tanulmány kísérletet tesz ezen alágazatok lehetséges fejlődési pályáinak, jövőképének felvázolására is. Meghatározza továbbá a fejlesztések termelési szerkezetre és foglalkoztatásra gyakorolt hatásait, valamint ezen fejlesztések megvalósításának feltételeit, a szükséges tennivalókat is.