Leírás
A tanulmány az agrár- és élelmiszertermékek belföldi kereskedelmével foglalkozik a rendszerváltozás óta eltelt időszakra vonatkozóan. A tanulmány mintegy összefoglalója, szintetizálása az elmúlt években e témakörben végzett kutatásoknak. A hangsúly azonban napjaink történésein, illetve a kereskedelem új irányzatain van. Az agrártermékek kereskedelme, – de még inkább az élelmiszerkereskedelem – gyökeres változáson ment át elmúlt években, évtizedben. Fejlődött a logisztika, kialakulóban, illetve fejlődésben van az elektronikus kereskedelem is. Az ellátási lánc, ellátási lánc menedzsment azonban még úgy tűnik, hogy idegen az agribusiness egészében. Sajnos a mezőgazdasági, élelmiszeripari termelők értékesítési problémái továbbra sem megoldottak, érdekérvényesítő képességük gyenge, csekély a javulás mértéke. Ebben külső és belső okok is szerepet játszanak, lényeges azonban, hogy maguk a termelők is összefogjanak, valamint, hogy aktívabb marketing gyakorlatot folytassanak.