2023. március 15-16-án a Horizont 2020 BIOEASTsUP projekt támogatásával, a lengyel Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Minisztérium égisze alatt Varsóban rendezték meg a nemzetközi BIOEASTsUP kongresszust, a projekt zárórendezvényét. A kongresszus célja a BIOEASTsUP projekt keretében újonnan kidolgozott, a régió országainak makroregionális stratégiai kutatási és innovációs menetrendjének (BIOEAST SRIA) és a 11 részt vevő ország (Magyarország, Románia, Bulgária, Szlovénia, Horvátország, Szlovákia, Lengyelország, Csehország, Litvánia, Lettország, Észtország) biomassza-alapú gazdaságra vonatkozó koncepciótervének bemutatása volt. A SRIA célja, hogy régióspecifikus kutatáspolitikai javaslatokat fogalmazzon meg a fenntartható és biomassza-alapú gazdaságra vonatkozóan. A nemzeti szinten kidolgozott koncepciótervek a kelet- és közép-európai országok biomassza-alapú stratégiájának és a cselekvési tervek kidolgozásának támogatására irányultak. A dokumentumok a BIOEAST tanácsadó testületének és 7 tematikus munkacsoportjának (agrárökológia és fenntartható terméshozamok; élelmiszer-rendszerek; bioenergia és új, magas hozzáadott értékű anyagok; bioalapú és fejlett biokémiai anyagok; erdészeti értéklánc; frissvíz-alapú bioökonómia; biomassza-alapú gazdasági oktatás), valamint a 11 ország magán- és közszférájának közreműködésével, számos érdekelt fél bevonásával zajló konzultációs folyamat eredményeként jöttek létre.
A konferencia első napján a részt vevő országok kormányzati képviselőinek köszöntői mellett az állami vezetők hangsúlyozták a BIOEAST kezdeményezés jelentőségét, valamint az említett dokumentumok szerepét az EU-s döntéshozatalban.
A konferencián az AKI-t a Pénzügykutatási Osztály munkatársai képviselték. A részvétel lehetőséget teremtett a BIOEASTsUP eredeti konzorciumában részt vevő partnerekkel történő személyes kapcsolatépítésre, az egyéb biomassza-alapú, jelenleg előkészítés alatt álló HORIZON pályázatok és a Cleverfood projekttel való szinergiák erősítésére, illetve a projektekben vállalt feladatok megvalósításához szükséges kapcsolatfelvételre.